Streszczenie:
У кваліфікаційній роботі розглянуто проблему підвищення поперечної стійкості вантажних автомобілів категорії N2 на прикладі Isuzu NPR 75. Показано, що поперечна стійкість є критичною експлуатаційною властивістю для середньотоннажних шасі. Основними чинниками ризику перекидання визначено висоту центра мас, ширину колії, конструкцію підвіски, стан шин, а також характер розміщення вантажу.
Моделювання статичних і динамічних режимів підтвердило ефективність запропонованих змін. Порівняння базового і модернізованого варіантів на радіусах R = 50 м та R = 100 м показало зростання критичного поперечного прискорення і критичної швидкості у повороті. Приріст aycr становить близько 20%, а приріст vcr близько 9,5% для різних станів завантаження.