Аннотации:
В роботі проведено теоретичний аналіз процесів сумішоутворення в двигунах з ГБО 4-го покоління. Досліджено фізичну природу явища транспортного запізнення подачі газу, викликаного стисливістю палива в сполучних магістралях. Експериментальним шляхом встановлено залежність між довжиною рукавів низького тиску, просторовою орієнтацією форсунок та показниками паливної корекції (STFT). Доведено, що недотримання технологічних вимог монтажу призводить до зниження динамічних характеристик автомобіля на 10–20% та зростання експлуатаційної витрати палива. Виконано техніко-економічний розрахунок за методикою сукупної вартості володіння (TCO), який показав, що річні фінансові втрати внаслідок некоректного монтажу складають понад 19 тис. грн. Розроблено практичні рекомендації щодо встановлення газових форсунок для двигунів зі змінною геометрією впускного колектора.