Streszczenie:
Розглянута будова автомобільних шин, наведена їх класифікація. Проведений аналіз причин спрацювання шин і їх вибракування. Розглянуті методи утилізації шин. Встановлено, що 72% шин після завершення строку нормативного пробігу підлягають утилізації. Найпоширенішими методами утилізації є спалювання, піроліз, переробка в крихту. Перспективним є бародеструкційний метод переробки, який прийнятий за основу.
На основі експертної оцінки проведений вибір метода для переробки шин. Описана суть бародеструкційного методу переробки шин. Складена технологічна карта на переробку автомобільних шин.
Проведений аналіз обладнання для різання шин. Описана будова і принцип роботи алігаторних ножиців для різання корду. Наведена принципова гідравлічна схема роботи ножиць, проведений розрахунок основних гідравлічних елементів.