Streszczenie:
Дисертацію присвячено теоретичному й експериментальному дослідженню процесу монтажу та демонтажу підшипників кочення та знімачам. У роботі вдосконалено знімачі для зменшення металомісткості та забезпечення умови незіскакування лап із кільця підшипника. Розроблено математичну модель процесу монтажу підшипника на вал з урахуванням натягу і радіального зазору в підшипнику, а також математичну модель знімача з урахуванням фізико-механічних властивостей і геометричних характеристик контактуючих тіл. Експериментально досліджено процес монтажу підшипників на вал, зокрема зусилля запресування, критичний натяг та час знімання підшипника з вала. Обґрунтовано оптимальні параметри знімача підшипників, що дасть змогу забезпечити умову незіскакування лап із кільця підшипника, та зменшити час на демонтаж підшипника, а також його металомісткість. Визначено очікуваний економічний ефект від впровадження результатів досліджень у виробництво.