dc.description.abstract |
АНОТАЦІЯ
Кваліфікаційна робота присвячена вивченню стану та тенденціям
розвитку ринку туристичних послуг в Україні.
В першому розділі «Теоретичні аспекти функціонування ринку
туристичних послуг» всебічно розкрито теоретичні аспекти функціонування
ринку туристичних послуг, розглянуто сутність та структуру ринку туристичних
послуг, досліджено чинники, що впливають на розвиток ринку туристичних
послуг, описано тенденції розвитку світового ринку туристичних послуг.
У другому розділі «Аналіз сучасного стану ринку туристичних послуг в
україні» проаналізовано сучасний стан ринку туристичних послуг в Україні.
Подано загальну характеристику туристичного ринку України. Розглянуто
Основних учасників ринку туристичних послуг в Україні. Досліджено вплив
війни, пандемії COVID-19 та інших кризових чинників на ринок туристичних
послуг.
У третьому розділі «Перспективи та напрями розвитку ринку
туристичних послуг» розроблено низку рекомендацій щодо перспектив та
напрямів розвитку ринку туристичних послуг. Описано стратегії розвитку
ринку туристичних послуг України в умовах геополітичної нестабільності.
Запропоновано шляхи використання цифрових технологій у туристичному
бізнесі України
ANNOTATION.
The thesis is devoted to studying the state and trends of the tourism services
market in Ukraine.
The first chapter, ‘Theoretical aspects of the functioning of the tourism services
market,’ comprehensively reveals the theoretical aspects of the functioning of the
tourism services market, examines the essence and structure of the tourism services
market, investigates the factors influencing the development of the tourism services
market, and describes the trends in the development of the global tourism services
market.
The second chapter, ‘Analysis of the Current State of the Tourism Services
Market in Ukraine,’ analyses the current state of the tourism services market in
Ukraine. It provides a general description of the Ukrainian tourism market. It
examines the main participants in the tourism services market in Ukraine. It
investigates the impact of the war, the COVID-19 pandemic, and other crisis factors
on the tourism services market.
The third chapter, ‘Prospects and directions for the development of the tourism
services market,’ develops a number of recommendations regarding the prospects and
directions for the development of the tourism services market. It describes strategies
for the development of Ukraine's tourism services market in conditions of
geopolitical instability. It proposes ways to use digital technologies in Ukraine's
tourism business. |
uk_UA |