Короткий опис(реферат):
Анотація
Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню теоретичних основ маркетингового забезпечення розвитку туристичної індустрії України та розробленню рекомендацій його вдосконалення.
В першому розділі кваліфікаційної роботи розкрито теоретико-методичні засади маркетингового забезпечення розвитку туристичної індустрії.
В другому розділі дослідження проведено аналіз та маркетингове оцінювання сучасного стану туристичної індустрії України. Зроблено SWOT-аналіз туристичної конкурентоспроможності України.
В третьому розділі роботи рекомендовані перспективні напрямки маркетингового забезпечення розвитку туристичної індустрії України. Запропоновано новітні інструменти цифрового маркетингу для туристичного сектору. Розроблено комплекс заходів для реалізації маркетингової стратегії розвитку в'їзного туризму в Україну. Рекомендовано інноваційні підходи до створення поствоєнної моделі туристичного брендування України. Удосконалено методичні підходи до проведення бенчмаркінгових досліджень для покращення конкурентних позицій вітчизняних туристичних компаній.
Annotation
The qualification work is dedicated to researching the theoretical foundations of marketing support for the development of the tourism industry of Ukraine and developing recommendations for its improvement.
In the first section of the qualification work, the theoretical and methodological principles of marketing support for the development of the tourism industry are revealed.
In the second section of the study, an analysis and marketing assessment of the current state of the tourism industry of Ukraine was carried out. A SWOT analysis of tourism competitiveness of Ukraine was made.
In the third section of the work, prospective directions of marketing support for the development of the tourism industry of Ukraine are recommended. The latest digital marketing tools for the tourism sector are offered. A set of measures has been developed to implement the marketing strategy for the development of inbound tourism in Ukraine. Innovative approaches to creating a post-war tourism branding model of Ukraine are recommended. Methodical approaches to conducting benchmarking studies to improve the competitive positions of domestic tourism companies have been improved.