Аннотации:
Представлені результати теоретичних аспектів маркетингової
комунікаційної політики компанії при виході на зовнішній ринок. Розглянуто
суть і інструменти комунікаційної політики компанії, ключові стадії
розроблення комунікаційної політики фірми на закордонних ринках та
представлено методи і моделі оцінювання результативності маркетингової
комунікаційної політики компанії. Представлено організаційно-економічну
характеристику товариства з обмеженою відповідальністю «Леоплит»,
зроблено оцінку маркетингової діяльності товариства. Проведено оцінку
ефективності комунікаційної політики досліджуваного підприємства.
Розроблені пропозиції щодо покращення комунікаційної програми просування
продукції на міжнародні ринки, запропоновано соціальний медіа-маркетинг як
маркетингову комунікацію компаній під час виходу на закордонні ринки.
The results of theoretical aspects of marketing communication policy of the
company when entering the foreign market are presented. The essence and tools of
the company's communication policy, key stages of the company's communication
policy development in foreign markets are considered and methods and models for
evaluating the effectiveness of the company's marketing communication policy are
presented. The organizational and economic characteristics of the limited liability
company "Leoplit" are presented, an assessment of the marketing activities of the
company is made. The evaluation of the effectiveness of the communication policy
of the researched enterprise is carried out. Proposals have been developed to improve
the communication program for promoting products on international markets, and
social media marketing has been proposed as a marketing communication for
companies entering foreign markets