Streszczenie:
Розкрито теоретичні та методологічні основи формування стратегії розвитку сільськогосподарських підприємств. Вивчено сутність і значення стратегії та стратегічного управління для розвитку економіки загалом та окремих підприємств зокрема. Досліджено особливості стратегічного управління сільськогосподарськими підприємствами. Розглянуто методичні основи проведення стратегічного аналізу сільськогосподарських підприємств.
Здійснено оцінку розвитку Приватної агрофірми «Б**» Червоноградського району Львівської області. Виявлено, що аналізоване підприємство володіє порівняно великим виробничим потенціалом, що дозволяє йому ефективно оперувати виробництвом різних видів рослинницької продукції, займатись молочним та м’ясним скотарством. В результаті аналізу встановлено, що виробничий напрямок підприємства є зерно-молочний з розвиненим ріпаківництвом. Проаналізовано зовнішнє середовище ПАФ «Б**», як основи формування стратегії його розвитку. На основі аналізу карти стратегічних груп виявлено основних конкурентів досліджуваного підприємства. Здійснено оцінку конкурентних позицій підприємства як складової його стратегічного потенціалу.
Запропоновано базові стратегічні підходи щодо формування стратегії розвитку підприємства. Запропоновано місію, візію та мету діяльності ПАФ «Б**». Розроблено систему конкурентних стратегій підприємства для основних секторів його бізнесу. Обґрунтовано систему функціональних стратегій розвитку підприємства.