Аннотации:
Магістерська робота присвячена вивченню особливостей і проблем розвитку
франчайзингових відносин в туристичній індустрії України.
У першому розділі роботи розглянуто особливості франчайзингу. Подано способи та сфери
застосування франчайзингу в туристичній індустрії. Доведено, що франчайзингові відносини - це
форма бізнес-співпраці між двома незалежними сторонами, де одна сторона, відома як франчайзор,
надає іншій стороні, відомій як франчайзі, право використовувати свій бренд, бізнес-модель,
продукти або послуги. Визначено фактори розподілу франшиз по сферах діяльності. Виокремлено
способи адаптації франшизи до місцевих умов. Розглянуто міжнародний досвід розвитку
франчайзингових відносин.
У другому розділі було проаналізовано розвиток туристичної індустрії та франчайзингової
діяльності на туристичному ринку України. Розглянуто особливості діяльності туристичного
оператора в Україні. Здійснено аналіз господарської діяльності турагентства «TUI» та
запровадження міжнародного досвіду використання франчайзингу. Охарактеризовано особливості
збереження навколишнього середовища та екологічна безпека в туристичній індустрії. Представлено
ризики впливу туризму на природнє середовище та шляхи їх усунення.
У третьому розділі визначено основні тенденції розвитку туристичної індустрії та
франчайзингової організації розвитку в Україні. Представлено ключові перешкоди та проблеми в
процесі франчайзингової діяльності. Закладено ключові цілі правового забезпечення використання
франшизи. Визначено напрямки підвищення ефективності застосування франчайзингу в діяльності
туристичного оператора «TUI». Встановлено елементи вдосконалення організації управління
франчайзинговою системою. Подано засади впровадження міжнародного досвіду використання
франчайзингових відносин в туризмі.
The master's thesis is devoted to the study of the features and problems of the development of
franchising relations in the tourism industry of Ukraine.
The first chapter of the work examines the features of franchising. The methods and areas of application
of franchising in the tourism industry are presented. It has been proven that a franchise relationship is a form of
business collaboration between two independent parties, where one party, known as the franchisor, grants the
other party, known as the franchisee, the right to use its brand, business model, products or services. Factors for
the distribution of franchises by area of activity have been identified. Ways to adapt the franchise to local
conditions are highlighted. International experience in the development of franchising relations is considered.
The second chapter analyzed the development of the tourism industry and franchising activities in the
tourism market of Ukraine. The features of the activities of a tourist operator in Ukraine are considered. An
analysis of the economic activities of the travel agency "TUI" and the introduction of international experience in
the use of franchising were carried out. The features of environmental conservation and environmental safety of
the tourism industry are characterized. The risks of tourism's impact on the natural environment and ways to
eliminate them are presented.
The third chapter identifies the main trends in the development of the tourism industry and franchising
development organizations in Ukraine. The key obstacles and problems in the franchising process are presented.
The key goals of legal support for the use of a franchise are laid down. The directions for increasing the
efficiency of franchising in the activities of the tourism operator TUI have been identified. Elements for
improving the organization of management of the franchising system have been established. The basics of
introducing international experience in the use of franchising relationships in tourism are presented.